مردی که با خود نور آورد

 
رهبری از جنس پاکی، صداقت، یکرنگی و مهربانی
 
امام خمینی (ره) با احیای اسلام ناب محمدی مردم ایران را از ظلمات رژیم پهلوی نجات داد و زیباترین هنجارها را در جامعه حکم‌فرما کرد.
خبرگزاری فارس: رهبری از جنس پاکی، صداقت، یکرنگی و مهربانی

به گزارش حلوان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دهه فجر یادآور ورود بزرگ‌مردی به ایران اسلامی است که افق اندیشه‌های بزرگش رویداد عظیمی به‌نام انقلاب اسلامی را رقم زد.

امام خمینی (ره) با احیای اسلام ناب محمدی موجب شد که مردم ایران از ظلمات رژیم پهلوی نجات یابند و زیباترین هنجارها را در جامعه حکم‌فرما کردند.

انقلاب اسلامی و هر آن‌چه که در دوران بابرکت آن رخ داده است بی‌شک در پرتو هدایت‌های امام راحل بوده و بررسی ابعاد شخصیت والای حضرت امام (ره) می‌تواند زوایای این رخ‌دادها را بیشتر نمایان کند، گر چه بررسی ابعاد شخصیتی امام (ره) در یک نوشتار و یک گفتار و یک کتاب نمی‌گنجد و سال‌ها زمان نیاز است تا اندیشمندان جهان به تحلیل این موضوع بپردازند.

در این گفتار سعی شده در حد بضاعت فکری نگارنده به بررسی ابعاد شخصیت امام (ره) پرداخته شود و در این زمینه براساس حرکت تاریخی امام (ره) و هدایت‌های پیامبر گونه ایشان، نکاتی آورده شود و البته این نوشتار قادر به بیان قطره‌ای از دریای وجود نورانی امام راحل نخواهد بود.

*شخصیت مذهبی امام خمینی (ره)

امام (ره) هویت خود را در بندگی خدا می‌دانست و دستورات خدا را در زندگی شخصی به‌کار می‌گرفت و این رویه در تمام ابعاد شخصیتی ایشان هویدا بود و تمام کارها را برای احیای کلمه اسلام انجام می‌داد و در واقع وجود ایشان سراسر نور الهی بود.

ارسال پیام تاریخی امام (ره) به گورباچف و ایجاد شوک عظیم در رهبران شوروی، نمونه‌ای از جلوه شخصیت الهی ایشان است، چرا که امام (ره) نجات بشریت را در گروی گرایش به معنویات و دستورات الهی می‌دانست و برخلاف جریان حاکم بر جهان که مذهب را یک مقوله فردی فرض می‌کرد، امام (ره) رسالت جهانی خویش را بیدار کردن ملت‌های دنیا قرار داده بود.

امام (ره) دستورات الهی را معتبرترین و مطمئن‌ترین راه برای نجات جامعه دانستند و به‌کارگیری مبانی دین اسلام، نگاه جهان را به‌سوی ایران معطوف کردند و کم نیستند دانشمندانی که تحت تاثیر شخصیت امام (ره) راه خود را عوض کردند و دستورات خدا را سرلوحه کارهای خود قرار دادند.

*شخصیت اجتماعی امام خمینی (ره)

امام (ره) به جنبه‌های گوناگون اسلام آگاهی داشتند و با مطرح کردن مفاهیمی همچون آزادی، عدالت، خودباوری، ظلم‏ستیزی و... فصلی تازه و فراموش شده در تاریخ بشر آغاز کردند.

مکاتب و اندیشه‌های گوناگونی در جوامع مختلف به‌صورت مقطعی نمایان شده، اما بعد از مدتی کارآیی خود را از دست داده و گرایش افراد بدان‌ها کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شده است، اما امروز می‌بینیم اندیشه‌های امام راحل تازه و ماندگار در جامعه جریان دارد و هر روز زوایای جدیدی از آن نمایان می‌شود.

توجه به مستضعفان در جامعه و تلاش برای برقراری عدالت، رویکردی بود که امام (ره) در پیش گرفتند و در این راستا فرمایشات و اقدامات حیرت‌انگیزی داشتند و این موضوع موجب شد تا مستضعفان در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرند.

*شخصیت سیاسی امام (ره)

یکی از مفاهیم اساسی در اندیشه امام (ره)، رابطه دین و سیاست است، در واقع پایه‌های اندیشه سیاسی ایشان در این موضوع خلاصه می‌شود.

از آن‌جا که اسلام دین کاملی برای بشریت است، امام (ره) با احیای مفاهیم و گزاره‌های دین مبین اسلام در جامعه، روشی را اتخاذ فرمودند که جامعه را متحول کرد و موضوعات کم ارزش و ضد ارزش جای خود را به آزادی، استقلال، عدالت و... دادند.

در این بعد از شخصیت امام بزرگوار، مانند سایر ابعاد شخصیتی ایشان، جدیت و برنامه‌ریزی کاملا مشخص بود و دوراندیشی ایشان همیشه مایه حیرت بوده است.

*بعد شخصیتی مدیریت امام (ره)

یکی از پیچیده‌ترین ابعاد شخصیتی امام (ره)، بعد مدیریتی ایشان است و بی‌شک هر لحظه آن گران‌بهاترین درس‌ها را در خود دارد.

امام بزرگوار در کنار صمیمیتی که با اطرافیان خود داشتند، در اتخاذ تصمیمات مختلف بسیار هوشمندانه و صبورانه عمل می‌کردند و موضوع برنامه‌ریزی و نظم و انضباط از اهمیت ویژه‌ای برایشان برخوردار بود.

ابتکار عمل، موقعیت‌شناسی، شجاعت و اعتماد به‌نفس از ویژگی‌های شخصیت نورانی امام (ره) بود و همین موجب شد ایشان در مواجهه با بحران‌ها، مدیریت بی‌نظیر خود را به‌کار گیرد و ملت ایران امواج پرطلاطم روزهای نخست پیروزی انقلاب را به بهترین شکل ممکن سپری کنند.

امام (ره) مردم را ولی نعمت مسئولان می‌دانستند و خدمت‌گزاری به مردم و حرکت در مسیر تعالیم دین اسلام را وظیفه دولت‌مردان می‌دانستند.

*فرماندهی نظامی که به خدا توکل می‌کرد

دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین دوران تاریخ این مرز و بوم است که علاوه بر ایثارگری‌های ملت، توان امام (ره) در مدیریت این موضوع را نشان می‌دهد.

امام (ره) دفاع مقدس را یک امتحان الهی دانستند و ضمن ایجاد روحیه تعاون در بین مردم، بنا به تعالیم دین اسلام، دفاع را یک امر لازم برشمردند.

امام (ره) به رزمندگان بسیار محبت داشتند و قلب مطمئن و آرام امام (ره) که نشأت ‌گرفته از اعتقاد راسخ و ایمان عمیق به دریای بیکران الطاف الهی بود، ایشان را در سخت‌ترین حوادث استوار نگه می‌داشت.

امام راحل با صدور دستورهای هوشمندانه، فتوحات بزرگی را برای دفاع از حق مردم ایران رقم زدند و اوج اتصال امام (ره) با منبع لایزال الهی در آن‌جا نمایان بود که فرمودند: ((خرمشهر را خدا آزاد کرد.))

*روابط دیپلماتیک/وحدت‌آفرینی در دنیای اسلام

امام (ره) با به‌کارگیری اصل احترام در روابط مختلف، به‌دنبال برقراری اتحاد در بین مسلمانان برای اعتلای کلمه اسلام بودند.

ایشان هرگز اعتقادی به استفاده از ابزار غیراخلاقی برای رسیدن به هدف نداشتند و صدور انقلاب که از فرمایشات امام (ره) بود، موضوعی بود برای گسترش معنویت در جهان و نجات بشریت از گرفتاری مکاتبی که هیچ سودی به حال بشریت نداشتند.

امروز شاهد تاثیر اندیشه‌های امام (ره) در جهان هستیم و بیداری‌های اسلامی رخ داده در منطقه نمونه‌ای از هوشمندی ایشان است. همچنان‌که امام فرمودند؛ صدور اسلام به این است که اخلاق اسلامی، آداب اسلامی، اعمال اسلامی آنجا طوری باشد که مردم توجه به آن بکنند… آشنا کنید مردم را به اسلام و به انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی. صدور آن وقت است که اسلام، حقایق اسلام، اخلاق اسلامی، اخلاق انسانی رشد پیدا بکند.

امام راحل با مطرح کردن دفاع از حقوق مظلومان جهان، دریچه امیدی به روی کسانی گشود که زیر بار ستم مستکبران، امیدی برای رهایی نداشتند و انقلاب اسلامی با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع)، مایه دلگرمی ملل مظلوم جهان شده است.

*مقابله با تهاجم فرهنگی

مستکبران عالم وقتی متوجه تاثیرگذاری امام (ره) بر دنیا شدند، تصمیم گرفتند با ترویج فرهنگ غلط، روح خودباوری را از ملت ایران بگیرند که امام راحل از همان ابتدا متوجه اقدامات دشمن شدند و در این مورد فرمایشات متعددی بیان کرده‌اند.

*ابعادی دیگر از شخصیت حضرت روح‌الله

توصیه‌های امام خمینی (ره) به مسئولان درباره بسترسازی‌های علمی و عملی برای جوانان نشان از توجه ایشان به نسل جوان است و همان ایشان امیدشان به جوانان برای ساختن فردای مملکت بود.

امام (ره) در کنار سایر موضوعات دیگر به مقوله فرهنگ و هنر توجه خاصی داشتند و در این باره همان بس که ایشان آثار گران‌بهایی از خود در مباحث علمی و ادبی به یادگار گذاشته‌اند.

مهمترین راه‌برد دشمنان برای دنبال کردن اهداف پوچ و شومشان ایجاد تفرقه بوده و امام (ره) با درایت خویش توطئه‌ها را خنثی می‌کردند که روسیاهی منافقین، بنی‌صدر و...، نمونه‌ای از موقعیت‌شناسی و شجاعت ایشان است.

*توجه به مباحث اقتصادی

مهم‌ترین کانون توجه ایشان پیرامون عدالت در مباحث اقتصادی بوده است و در اغلب موارد مفهوم عدالت را در کنار مسئله فقر و محرومیت مطرح کرده‌اند و تامین نیازهای اساسی محرومان را از حقوق آن‌ها قلمداد می‌کردند.

از طرفی نیز با بیان برابری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وجوه عدالت، قوانین و مقررات اسلام را بر مبنای برابری افراد و اقشار طبقات مختلف بیان می‌کردند.

توجه امام بزرگوار به مباحث اقتصادی، ساختار معیوب قبل را دگرگون کرد و برنامه‌ریزی‌های ثمربخشی برای بهره‌وری اقتصادی صورت گرفت و موجب شد در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

خودکفایی همواره مورد توجه ایشان بود و این موضوع را یکی از عوامل دست‌یابی به استقلال و آزادی بیان فرمودند.

*امام (ره)، استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند

در برهه‌ای از زمان که 2 قدرت شرق و غرب بر دنیا حکم‌رانی می‌کردند و برای سلطه به کشورهای مختلف با هم رقابت داشتند، مردی از جنس صداقت معادلات جهانی را به‌هم زد و تاریخ را به شکل دیگری رقم زد.

امام (ره) با مطرح کردن مفاهیم استقلال و آزادی، خودباوری و عزت را به مردم یاد داد و با توکل بر خدا در راهی قدم گذاشت که موجب شده ایران اسلامی، امروز به یک قدرت تاثیرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شود و با تولید علم جوانان این مرز و بوم، افق اندیشه‌های نورانی امام راحل بیشتر فهمیده می‌شود.

قطع وابستگی به غرب و شرق، تلاش مردم برای روی پای خود ایستادن را برانگیخت و امام (ره) با هرگونه سرسپردگی به دیگران مخالف بود و با شخصیت محکم خویش، این رویکرد را تثبیت کرد.

فرصت‌آفرینی برای بروز استعداد جوانان این مرز و بوم از برکات وجود امام (ره) است که منجر به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای شده است و هر انسانی می‌تواند در سایه نظام اسلامی فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند.

*رمز محبوبیت مردمی امام (ره)

یکی از عوامل محبوبیت امام (ره) در بین آحاد مختلف مردم، ایمان، تقوی و عمل صالح است که قرآن کریم می‌فرماید، اگر افرادی ایمان و عمل صالح داشته باشند، خداوند مودت و دوستی آنان را در قلوب مومنان قرار می‌دهد.

اعتماد به مردم، ساده‌زیستی و صداقت امام (ره) را همگان قبول دارند بی‌شک امام (ره) در قلب مردم جای دارد و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای چه زیبا بیان فرمودند:(( این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.))

هیچ‌گاه یادمان نرود که امام (ره) فرمودند: ((من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به  دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی  روزمره به فراموشی سپرده شوند.))

-------------------------------------

سرباز ولایت: محسن فولادی

-------------------------------------

 

دهه فجر و سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی مبارک‌باد.

 

 

جوابيه عسگراولادي به‌ کیهان و پاسخ شریعتمداری

 

برادر بزرگتر و بزرگوارمان جناب آقاي حبيب الله عسگراولادي در پاسخ به يادداشت روز دوشنبه 2/11/91 كيهان با عنوان «سر و ته يك كرباسند» جوابيه اي ارسال داشته اند كه متن كامل آن از نظر خوانندگان محترم مي گذرد. با اين توضيح ضروري كه نامه قبلي ايشان را بدون تعريضي به چاپ رسانديم و درباره نامه اخير استاد نيز، نظر مشابهي داشتيم چرا كه پيش از اين ديدگاه و نظر كيهان درباره موضوع مورد بحث را طي يادداشت هاي متعدد و اخبار و گزارش هاي مستند و فراوان مطرح كرده ايم و نيازي به تكرار آن نمي ديديم، اما حضرت ايشان در تماس با كيهان اصرار داشتند كه آنچه در جوابيه آورده اند بي پاسخ نماند و كيهان نيز ديدگاه و نظر خود را در اين خصوص مطرح كند. از اين روي، ابتدا متن كامل نامه استاد و در ادامه آن، نظر كيهان را مطالعه خواهيد كرد، ضمن آن كه با استنباط از خواسته برادر بزرگوارمان جناب آقاي حبيب الله عسگراولادي، اين هر دو را به جاي «يادداشت روز» مي نشانيم.

برادر عزيز و سرور گرامي جناب آقاي حسين شريعتمداري
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
سلام عليكم
چندي پيش اجازه فرموديد به عنوان پامنبري نقدي را كه در خصوص مواضع آيت الله هاشمي رفسنجاني در سرمقاله 12/10/91 قلمي كرديد بنده هم در كيهان مطالبي خطاب به مخاطبين اين جريده شريف داشته باشم. تعجب بنده در درج مقاله ام اين بود كه جنابعالي هيچ تعريضي به آن مطالب نداشتيد، احساس كردم صبوري كرديد حريم نگه داشتيد و داوري را به مخاطبان سپرديد در حاليكه بنده همواره به نصايح دوستان بويژه جنابعالي كه دلسوزتر از بنده به صيانت از نظام هستيد، نيازمندم.

بدون شك قلم جنابعالي در بصيرت بخشي به جامعه و شفاف سازي در خصوص فتنه ها بويژه فتنه سال 88 نقش ممتازي دارد بويژه آنكه هر وقت سخن گفته ايد با مدرك و سند و قابل اثبات در محكمه مردم و محاكم قضايي و نيز فرداي قيامت در محكمه الهي بوده است. اجازه مي خواهم جنابعالي اذن فرماييد بار ديگر يك پامنبري شماره 2 در خصوص مقاله «سروته يك كرباسند» به شرح زير داشته باشم.

1- شما به حق فهرستي از تلاش هاي هماهنگ سرويس هاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس را در شكل گيري فتنه سال 88 تحت پوشش هاي گوناگون در دهه اخير ارائه فرموديد اگر صلاح بود و دستگاه هاي امنيتي نظام هم همين هوشمندي را مي داشتند و پا به پاي روزنامه نگاران شجاعي چون شما اطلاعات لازم را در اختيار مسئولان و بويژه رسانه ها قرار مي دادند آمادگي مردم را در مقابله با فتنه دوچندان مي كردند. هم اكنون كه اين سطور را مي نويسم بدون شك همان سرويس ها در كشور فعالند و خود را براي فتنه اي جديد در انتخابات آينده آماده مي كنند. به قول معروف زيركان هوشمند ايران بهشت جاسوسان غربي است. ما ضرب شست دشمن را در نهضت مشروطيت و نهضت ملي و نيز انقلاب اسلامي بارها تجربه كرديم. به فضل خدا با روشنگري امام(ره) و مقام معظم رهبري و دلسوزاني چون شما در عرصه رسانه ها مشت فتنه گران و فتنه سازان را باز كرديم.

فهرست شما نشان مي دهد كه طراحان و سازماندهان و سران فتنه آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس مكار بودند اگر ما كسان ديگري را به اين نام شناسايي كنيم در فتنه بعدي آسيب خواهيم خورد. امام(ره) فرمودند: دشمن اصلي ما آمريكاست و آمريكا شيطان بزرگ است اما عده اي از روي غفلت در انتخابات سال 88 رقباي خود را شيطان اكبر ناميدند و يك «رقابت انتخاباتي» را با كارگرداني سرويس هاي دشمن به صورت يك «منازعه ملي» درآوردند.

اينكه شما بگوييد افرادي در داخل كشور «سران فتنه» بودند و بنده بگويم آنان «فتنه زده» بودند هيچ تغييري در نرخ اتهامات و جرائم و مجازات هاي آنها از سوي مردم و نظام حاصل نمي شود ممكن است بنده همان داوري كه شما در مورد آنها داريد را بپذيرم.

اما در آسيب شناسي فتنه اگر دقيق عمل نكنيم ممكن است از يك سوراخ چند بار گزيده شويم. شما و ما مي توانيم يك فهرست از سيئات كساني كه روزگاري در اين كشور منشأ خدمت بوده اند (و در فتنه به قول شما جزو سران بودند و به قول من فتنه زده شدند) شماره كنيم و مشغول مرده باد و زنده باد شويم اين يك راه حل است چه بسا هم معقول به نظر رسد اما به نظر اين ناچيز راه حل هاي ديگري هم براي مهار و جلوگيري از بازتوليد فتنه وجود دارد و مي توان آن را از سيره علي(ع) در مقابله با فتنه جمل آموخت شايد دست آوردهاي آن براي نظام مفيدتر باشد.

2- شما به حق گزارشي از ورود ژنرال هاي جنگ نرم به تهران تحت پوشش هاي خاص علمي و پژوهشي و دانشگاهي داديد. محصول تماس ها و ارتباطات آنها شكل گيري فتنه سال 88 شد. همانها همين تجربه را در فتنه 18تير 78 داشتند اما اين بار با يك لشگركشي وسيع كه عمدتا سربازان خط مقدم آن همين دوستان يا به تعبير ديگر رقبا و يك ضلع از رقابت انتخابات سال 88 بود، به ميدان آمدند. رهبري معظم انقلاب با درايت و هوشمندي فتنه را مهار و كنترل كردند. مردم انصافا جلوتر از نخبگان دست آمريكا را خواندند و از ابتدا تا انتهاي فتنه ايستادند. نهادهاي امنيتي و نظامي و قضايي در حد وسع خود به سرعت به اوضاع سوار و مسلط شدند و شكست عظيمي را به دشمن وارد ساختند كه انصافا از فتوحات رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس هم عجيب تر و خارق العاده تر بود. بنده در اين مدت نه همراه فتنه گران و نه جزو ساكتين فتنه بودم پا به پاي شما و ديگر دوستان دستي در روشنگري ها داشتم. سخن من پس از سه سال از فروكش كردن غبار فتنه اين است كه آيا راهي مي توان براي بازگشت كساني كه به هر دليل در اين فتنه گرفتار شدند به خيمه انقلاب و امام و نظام پيدا كرد؟

غربيها همانطور كه فرموديد كارشان را از گفتگو با آنها تحت پوشش هاي خاص آغاز كردند و در اين گفتگوها آنها را راضي كردند به اين خبط عظيم تن در دهند به قول شما جزو سران فتنه و به قول من فتنه زده شدند. آيا ما اين قدرت را داريم كه با گشودن باب گفتگو با همين ها آنها را به ياد حضور در خيمه امام و رهبري و فداكاري براي ملت بيندازيم و كارنامه آنها را در انقلاب ياد آنها آوريم و بگوئيم به دامن پر مهر امام و رهبري و مردم برگرديد. به آنها بگوئيم بياييد برگرديم به كلمه اي كه بين ما و شما پذيرفته شده است.

حضرت علي(ع) چند دقيقه قبل از آغاز جنگ جمل فرمودند: شتاب نكنيد تا بنده حجت را بر اين گروه تمام كنم آنگاه قرآني بدست ابن عباس داد و فرمود؛ به سوي سران فتنه برو و آنهارا به قرآن دعوت كن و به آنها بگو چرا نقض پيمان كرديد و بيعت شكستيد او رفت و پاسخ هر سه رد حجت امام (ع) بود و گفتند چيزي بين ما و شما جز شمشير نيست. امام(ع) باز گفتگو را رها نكرد آنگاه حضرت رو به سپاهيان خود كرد و گفت از شما چه كسي حاضر است اين قرآن را در دست خود بگيرد و به نزد اين جماعت ببرد و با آنان اتمام حجت كند و آنان را به قرآن فرابخواند. اگر دست او را قطع كردند قرآن را به دست ديگرش بگيرد و اگر هر دو را قطع كردند آن را به دندان بگيرد. جواني بلند شد گفت؛ من! حضرت دوباره حرف خود را تكرار كرد. دوباره همان جوان بلند شد گفت؛ من! حضرت قرآن را به دست او داد. او رفت به ميدان. فتنه گران جمل دو دست او را قطع كردند او قرآن را به دندان گرفت تا سرانجام جان سپرد. با همه اين اوصاف حضرت فرمود اگر كسي از آنها فرار كرد و جنگ را ترك كرد او را تعقيب نكنيد. طلحه كشته شد. زبير جنگ را رهاكرد. با عايشه هم طوري برخورد شد كه تا پايان عمر حضرت علي(ع)، در هيچ فتنه اي مشاركت نكرد.

بنده را در عرصه سياست يك پير مي شناسند اما خدا توفيق داده در اين عرصه جوان بمانم پيش خودگفتم بي آنكه از علي زمان مأموريتي داشته باشم. نقش آن جوان را آن هم پس از گذشت 3 سال از فتنه 88 بازي كنم و به كساني كه بناي بي مهري به نظام و رهبري و مردم دارند بگويم بياييد برگرديم به قرآن! قرآن تكليف همه ما را روشن كرده است. اينكه از آن سوي تيري پرتاب نمي شود نشان مي دهد ممكن است گوش شنوايي باشد لذا مهار فتنه و جلوگيري از باز توليد آن مي تواند راه حل هاي ديگري هم داشته باشد. اجازه مي خواهم ضمن احترام به اين ديدگاه كه آنها «سر و ته يك كرباسند» ديدگاه ديگري هم وجود داشته باشد لايه هاي متفاوت فتنه بازشناسي شود اگر امكاني براي گفتگو وجود دارد با همين منطق علي(ع) در جمل خود را از آن گفتگو ها محروم نكنيم. من قبول دارم چنين فهمي از صورت مسئله با توجه به پيشينه و پسينه حادثه قدري مشكل است نيازي هم نيست خيلي از عزيزان چنين برداشتي از حل قضايا داشته باشند. لذا بنده تصميم گرفتم از آبرويي كه برخي فكر مي كنند از همراهي با نظام و امام(ره) و رهبري دارم باب گفتگو را با كساني كه در اين فتنه به نوعي گرفتار شدند با ادبياتي متفاوت آغاز كنم. ممكن است اين رويكرد هيچ دستاوردي نداشته باشد لذا بنده به تنها چيزي كه در اين دنيا به عنوان آبرو دارم باقي خواهم گذاشت و ان شاء الله اميدوار به لطف و مرحمت الهي بزودي نقاب در خاك خواهم كشيد. اگر هم دستاوردي داشت و آن اينكه بتوانيم دوباره دوستانمان را زيرخيمه انقلاب و زير سايه پر مهر ولايت جمع كنيم خوب اين تيرخلاص به آخرين ترفندهاي جنگ نرم دشمن عليه انقلاب است.

3- حجت الاسلام والمسلمين خاتمي در آغاز توفيق اقبال مردم به او در سال 76 گفته بود راهبرد من اين است كه؛ معاندين نظام را مخالف، مخالفين نظام را منتقد و منتقدين نظام را موافق كنم. اين سخن حقي است بايد به قول و نيت او احترام گذاشت اما متأسفانه طي ده سال گذشته ديديم كه او نه تنها توفيق در عملياتي كردن آن نداشت بلكه خودش هم اكنون در جايگاهي است كه اباء داشت در آنجا بايستد. برخي از دوستان ممكن است نگران حال بنده باشند. گفته اند بنده آلزايمر سياسي گرفته ام. آنها خوف اين را دارند كه بنده هم بروم همانجا كه نگران هستند. اين ناچيز طي 50 سال سياست ورزي به ويژه از آن زمان كه به عنوان سربازي كوچك در خيمه امام(ره) توفيق اطاعت دارم هيچگاه به اين اندازه مؤمن به راه امام و انقلاب و اطاعت محض از مقام معظم رهبري نبودم اگر بنده را قطعه قطعه هم كنند از خون و پوست و گوشتم صداي وفاداري به اسلام و نظام و رهبري درمي آيد. اين را هم از باب توضيح بگويم اين مواضع مربوط به خودم است از سوي هيچكس هم مأموريت براي گفتگو ندارم. نقد همه دوستان و نيز كساني كه طرف اصلي گفتگوي بنده هستند به جان پذيرايم.
حبيب الله عسگراولادي

جوابیه کیهان

كيهان: درباره جوابيه برادر عزيزمان جناب آقاي حبيب الله عسگراولادي گفتني هايي هست كه از آن ميان تنها به چند نكته ضروري تر اشاره مي شود و قبل از شروع لازم است از نظر لطف ايشان نسبت به نگارنده تشكر كنم و از خداوند تبارك و تعالي عاجزانه بخواهم كه اينجانب را با حسن ظن ايشان محشور فرمايد.

1- آقاي عسگر اولادي خطاب به نگارنده مي فرمايند «شما به حق فهرستي از تلاش هاي هماهنگ سرويس هاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس را در شكل گيري فتنه 88 تحت پوشش هاي گوناگون در دهه اخير ارائه فرموديد» ايشان به بند دوم از يادداشت كيهان با عنوان «سر و ته يك كرباسند» اشاره كرده اند كه در آن آمده بود؛

«فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 به گواهي اسناد مكتوب و موجود، دستكم از 10 سال قبل طراحي شده بود و تمامي مراحل آن بي كم و كاست- تاكيد مي شود كه بي كم و كاست- براساس فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس، به اجرا درآمده است. از 10 سال قبل، دهها تن از برجسته ترين نظريه پردازان و مديران كودتاهاي مخملي با ماموريت آموزش و آماده سازي سران و عوامل فتنه به ايران سفر كرده و مراحل مختلف و پلكاني فتنه را با هدف براندازي نظام اسلامي به آنان آموزش داده بودند كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد؛

«جان كين» رئيس مركز مطالعات دموكراسي در لندن و دانشگاه وست مينستر انگلستان و كارشناس ارشد MI6 -سرويس اطلاعات خارجي انگليس- دوبار در مهرماه 1378 و آبان 1383/«يورگن هابرماس» مشهورترين نظريه پرداز «نافرماني مدني» در ارديبهشت ماه سال 1381/ «ريچارد رورتي» از مسئولان برجسته و بلندآوازه عمليات سري سازمان «سيا» با گرايش «جنگ هاي عقيدتي» در خرداد 1383/«مانوئل كاستلز» نظريه پرداز رسمي سازمان سيا و عضو «كميته خطر» آمريكا D.C خرداد 1385/«جان هيك» عضو برجسته اينتلجنت سرويس انگليس اسفند 1383/ «آلن تورن» از سرويس اطلاعاتي فرانسه زمستان 1380/ «تيموتي گارتن اش» دستيار آيزايا برلين و مشاور ارشد MI6 و صاحب نظريه معروف «فشار از پايين و چانه زني از بالا» شهريور 1384/«اگنش هلر» رهبر كودتاي رنگي مجارستان ارديبهشت 1384/ «آدام ميچنيك» از رهبران جنبش همبستگي لهستان و عوامل اصلي كودتاي مخملي منجر به فروپاشي بهار 1384/ «الكساندر اسمولار» از رهبران كودتاي رنگي لهستان ارديبهشت 1384/ «مايكل ايگناتيف» رهبر ليبرال هاي پارلمان كانادا خرداد 1384/ و... كه شرح مفصل ماموريت آنان با راهبرد مشترك و هماهنگ براندازي به درازا مي كشد و...

و اما، تمامي اين ماموران برجسته، در پوشش هاي آكادميك به ايران آمده و براي سران و عوامل فتنه88 كارگاه هاي آموزشي برپا كرده اند. نگاهي به موضوعات آموزشي آنها و مقايسه آن با اظهارنظرها، مصاحبه ها، يادداشت ها و تحليل ها و تفسيرهايي كه فتنه گران بر زبان و قلم داشته و دارند، به وضوح نشان مي دهد كه سران و عوامل فتنه در تمامي ماه هاي قبل و بعداز فتنه 88 و در سال هاي حاكميت مدعيان اصلاحات، آموزه هاي برگرفته از نظريه پردازان ياد شده آمريكايي، انگليسي و اسرائيلي را روخواني و رونويسي مي كرده اند. و اين همه جداي از آموزش ها و روابط خيانت آميز ديگري است كه سران و عوامل فتنه در خارج از كشور با كارشناسان برجسته سرويس هاي اطلاعاتي دشمن داشته اند. نظير دوبار ملاقات آقاي خاتمي با جرج سوروس صهيونيست، اعزام عوامل فتنه به دفاتر دوبي و لاهه هلند كه «اليزابت چني»، دختر ديك چني با همكاري بنياد هيفوس در اين دو كشور برپا كرده بود و...»

جناب عسگراولادي تمامي موارد فوق را تائيد مي كنند- كه البته مستند و غيرقابل ترديد نيز هست- بنابراين چگونه و با كدام توضيح مي توان در وطن فروشي سران فتنه88 و نقش آنان به عنوان ستون پنجم آمريكا، اسرائيل و انگليس كمترين ترديدي كرد؟! بايد از استاد گرانقدر پرسيد؛ آيا سران فتنه 88 يا به قول ايشان «فتنه زدگان» آشكارا و رسماً با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها و همه گروههاي ضدانقلاب و برانداز ائتلاف نكرده بودند و مگر مورد حمايت مستقيم مالي، سياسي و تداركاتي آمريكا، اسرائيل، انگليس نبودند، مگر نتانياهو آنان را «بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل كشور» ندانسته بود؟ مگر اوباما به صراحت از حمايت همه جانبه سران فتنه- با ذكر نام- به عنوان «يكي از اهداف استراتژيك آمريكا در ايران» ياد نكرده بود؟! مگر فتنه گران شعارهاي رسما ديكته شده اسرائيل را به دفاع از رژيم صهيونيستي سر ندادند؟ مگر روز مبارزه با استكبار جهاني به نفع آمريكا شعار ندادند؟ مگر به ساحت عاشوراي حسيني(ع) اهانت نكردند؟ مگر مسجد آتش نزدند؟ مگر تصوير حضرت امام(ره) را پاره نكردند؟! و... مگر ده ها و صدها جنايت مشابه ديگر را مرتكب نشدند؟! تمامي اين جنايات با حمايت و تاييد كساني صورت پذيرفت كه حضرتعالي سعي داريد آنها را فقط «فتنه زده» بدانيد و نه «سران فتنه»! ممكن است بفرمائيد كه آنها خود را رهبران و سران فتنه 88 نمي دانند و يا بفرمائيد وطن فروشي ها و جنايات ياد شده را محكوم مي كنند! خب! استاد بزرگوار! آدم زنده كه وكيل و وصي نمي خواهد! و در حالي كه هيچيك از سران فتنه حاضر به محكوم كردن جنايات ياد شده نيستند، حضرتعالي چه اصراري داريد كه آنها را فقط «فتنه زده» بناميد؟! فتنه زده افراد بي خبر و ساده دلي بودند كه فريب سران فتنه را خورده بودند. آيا از نظر جنابعالي، اين افراد فريب خورده با كساني كه آنها را سران فتنه مي ناميم هيچ تفاوتي ندارند؟! به يقين آنها را يكسان نمي دانيد، بنابراين سؤال بعدي اين است كه تفاوت آنان را در چه مي دانيد؟! آيا غير از اين است كه چشم افراد فريب خورده در جريان فتنه 88 به دستورالعمل آن چند نفر دوخته شده بود؟! بنابراين چه اصراري داريد كه ثابت كنيد اين چند نفر سران فتنه نيستند؟! مگر براي اين كه «سران فتنه» تلقي شوند بايد چه ويژگي ها و خصوصياتي داشته باشند كه نداشته اند؟!

2- جناب عسگراولادي عزيز، انكار نمي كنند، بلكه تاكيد هم مي فرمايند كه فتنه 88 مديريت بيروني داشته است و از اين روي بايد مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را «سران فتنه» تلقي كرد. اين برداشت كه فتنه 88 را مثلث ياد شده مديريت كرده است قابل ترديد نيست و سران فتنه حقيرتر از آن بوده و هستند كه طراح اصلي فتنه همه جانبه، عميق و پرحجم 88 باشند ولي سخن آن است كه «مديريت بيروني» چگونه و تحت مديريت چه كساني فتنه88 را در داخل كليد زده و دستورالعمل هاي خائنانه خود را از طريق چه كساني در داخل كشور دنبال كرده است؟! و فتنه گران زيركدام پرچم جمع شده بودند؟!

3-استاد بزرگوار خطاب به نگارنده مي فرمايند «اينكه شما بگوئيد افرادي در داخل كشور «سران فتنه» بودند و بنده بگويم آنان «فتنه زده» بودند هيچ تغييري در نرخ اتهامات و جرائم و مجازات هاي آنها از سوي مردم و نظام حاصل نمي شود. ممكن است بنده همان داوري كه شما در مورد آنها داريد را بپذيرم» در اين بخش از نامه آقاي عسگراولادي نكته مهمي نهفته است كه يقين دارم ايشان از آن غفلت فرموده اند و اتفاقا جان كلام همينجاست. اگر سران فتنه را فقط «فتنه زده» بدانيم ضمن آن كه واقعيات موجود را ناديده گرفته ايم، جنايات آنان را كه وطن فروشي و ايفاي نقش ستون پنجم دشمن از جمله آنهاست، در حد و اندازه افراد فريب خورده پائين آورده و از خيانت هاي ياد شده تبرئه كرده ايم! در اين حالت جناب عسگراولادي - با عرض پوزش و بي آن كه بخواهند- براي كاستن از جرم و جنايت سران فتنه، به افراد ساده دل كه فريب آنها را خورده بودند جفا كرده اند. آيا غير از اين است؟!

4- آقاي عسگراولادي به ماجراي جنگ جمل و نصيحت ها و اتمام حجت هاي حضرت امير عليه السلام با اصحاب جمل اشاره كرده و نتيجه گرفته اند كه ايشان نيز در پي نصيحت «سران فتنه» يا به قول خودشان «فتنه زدگان» هستند در اين باره گفتني است كه؛

الف؛ مگر مسئولان نظام و مخصوصاً رهبر معظم انقلاب با سران فتنه اتمام حجت نفرمودند؟ ايشان در خطبه نماز جمعه 26 خرداد، آنان را به قانون گرايي دعوت كرده و از آشوب هاي خياباني برحذر داشتند و مدتي بعد از ستاد هر 4 نامزد انتخاباتي 5 نفر را فرا خوانده و نقطه نظرات آنها را به دقت مورد توجه قرار دادند و سفارش هاي منطقي و پدرانه اي فرمودند. به سران فتنه رسماً اعلام شد كه اگر نسبت به سلامت انتخابات ترديدي دارند، نظام حاضر به پي گيري نظرات آنها و حتي بازشماري هر صندوقي است كه آنان مي خواهند. تعدادي از نمايندگان مجلس و صاحب نظران با موسوي، كروبي، خاتمي و هاشمي به طور جداگانه ملاقات كردند و خواستار رويكرد آنان به قانون و پي گيري خواسته خود از مجاري قانوني شدند و... اما سران فتنه به هيچ يك از اين نصيحت هاي منطقي، قانوني و مستدل توجهي نكرده و به فتنه گري ادامه دادند. گفتني است كه جناب عسگراولادي نيز روز دوشنبه 2 آذرماه 88 در مصاحبه با خبرگزاري فارس درباره همين افرادي كه اكنون آنها را فقط «فتنه زده» مي نامند، گفته بودند: «اصل مطالب را كساني از خارج و عوامل شان در داخل مديريت مي كنند كه يك قلم مبلغ 77 ميليون دلار و يك قلم جديد مبلغ 55 ميليون دلار از كاخ سفيد دريافت كرده و سازمان و ساختار خاص خود را داشته و گوششان به اين حرف ها بدهكار نيست. در حال حاضر شيب معتدل در جريان هاي سياسي طي مي شود تا همه به اين نتيجه برسند كه بايد چشم فتنه را كور كرد ان شاءالله...»

اكنون بايد پرسيد؛ جناب عسگراولادي عزيز! مبالغ كلان 77 و 55 ميليون دلار كه جنابعالي به آن اشاره فرموده ايد را چه كساني در داخل كشور دريافت كرده اند؟ اين كه سخن خود حضرتعالي است. نيست؟! آيا مبالغ كلان ياد شده- كه البته فقط بخشي از بسيارهاست- وسط خيابان توزيع شده و يا آن كه براي افرادي خاص فرستاده شده است؟! مانند آن مبلغ كلان كه از سوي ملك عبدالله سعودي براي يكي از سران فتنه حواله شده بود!

فرموده بوديد «اصل مطلب را كساني از خارج و عواملشان در داخل مديريت مي كنند» بنابراين خود جنابعالي اولاً؛ بر پيوند فتنه 88 با بيرون تأكيد ورزيده ايد و ثانياً؛ فرموده ايد كه كساني در داخل آن را مديريت مي كنند. يعني اذعان داريد كه افراد ياد شده «سران فتنه» هستند.

نكته درخور توجه آن كه امروز با استناد به جنگ جمل مي فرمائيد، بايد آنها را نصيحت كرد ولي در مصاحبه ياد شده بعد از نصيحت سران فتنه تاكيد مي فرمائيد كه «آنها گوششان به اين حرف ها بدهكار نيست»، كه حق با شما بود و ديديم كه گوششان به هيچ روشنگري و نصيحتي بدهكار نبود. اما چرا امروز نظر ديگري داريد؟ چه تغييري در صورت مسئله پديد آمده است؟!

ب: جناب آقاي عسگراولادي به اين نكته توجه نفرموده اند كه در جريان جنگ جمل، ابتدا حضرت امير عليه السلام، اصحاب و سران فتنه جمل را نصيحت فرمودند ولي بعد از آن كه نصيحت و اتمام حجت در آنها تأثيري نكرد- و به قول آقاي عسگراولادي گوششان به اين حرفها بدهكار نبود- حضرت به ميان آنها شمشير كشيدند و فتنه جمل را با قلع و قمع فتنه گران فرو نشاندند. و اتفاقا مادام كه سران فتنه جمل كشته نشده بودند دست از جنگ با آنان نكشيدند. آيا غير از اين بود؟! بنابراين استناد آقاي عسگراولادي به برخورد حضرت امير(ع) در جنگ جمل با نتيجه اي كه از آن گرفته اند، همخواني ندارد و سخن همان است كه استاد گرانقدر در مصاحبه آذرماه 88 خويش به آن اشاره كرده و گفته بودند «در حال حاضر شيب معتدل در جريان هاي سياسي طي مي شود - يعني همان مدارا و تسامح با فتنه گران- تا همه به اين نتيجه برسند كه بايد چشم فتنه را كور كرد ان شاءالله» به بيان ديگر جناب عسگراولادي تاكيد داشته اند كه بعد از آنهمه نصيحت و مدارا چاره اي جز كور كردن چشم فتنه نيست.

5- فرموده اند «اين كه از آن سوي تيري پرتاب نمي شود نشان مي دهد ممكن است گوش شنوايي باشد»! و پرسش آن است كه آيا سران فتنه كمترين ابراز ندامتي كرده اند؟ و آيا كماكان بر طبل فتنه آمريكايي- اسرائيلي نمي كوبند؟ مگر جناب عسگراولادي نمي بينند كه سران فتنه به جاي ابراز ندامت و پوزش از مردم به خاطر آن همه وطن فروشي و جنايت، همچنان در گفتار و رفتار از مواضع رسما اعلام شده مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل پيروي مي كنند؟! استاد گرانقدر از سران فتنه چه موضع و يا بينش و منش همراه با اسلام و انقلاب و مردم و امام را ديده اند كه مي فرمايند از آن سوي هيچ تيري پرتاب نمي شود؟! بهتر است بفرمايند بصيرت و حضور پرصلابت مردم، چشم فتنه را كور كرده است نه آن كه سران فتنه دست از وطن فروشي و جنايت كشيده باشند. آنها همچنان به تيراندازي مشغولند ولي تيرهاي زهرآگين آنان با سپر بصيرت مردم روبرو و خنثي مي شود.

6- و بالاخره؛ اگرچه درباره جوابيه آقاي عسگراولادي گفتني هاي فراوان ديگري نيز هست ولي اين وجيزه را با اشاره به يك نكته خاتمه مي دهيم و آن جلب نظر ايشان به گفته اي از حضرت امام(ره) است، آنجا كه تاكيد مي فرمايند اگر ديديد دشمنان اسلام و نظام از شما تعريف مي كنند در كار خود ترديد كنيد و از آن دست بكشيد. اكنون جناب استاد نگاهي به رسانه هاي دشمن بيندازيد، همه آنها، اظهارات اين روزهاي شما را نشانه حقانيت! خود و ستون پنجم داخلي خود يعني سران فتنه معرفي مي كنند. دشمناني كه تا ديروز عليه شما بيشترين كينه توزي ها را داشتند، اين روزها، بيشترين تعريف و تمجيدها را نثار حضرتعالي مي كنند. نه آن كه فقط تعريف و تمجيد كنند بلكه اظهارات اين روزهاي شما را، با مواضع قبلي حضرتعالي به مقايسه نشسته و اصرار دارند مواضع اين روزهاي جنابعالي را مهر تاييدي بر كينه توزي ها و دشمني هاي خود عليه اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي معرفي كنند. حضرتعالي فرموده ايد كه حاضريد آبروي خود را فدا كنيد كه بايد عرض كرد؛ آبروي شما متعلق به خودتان نيست بلكه برآمده از يك عمر فداكاري و پاكبازي براي اسلام و مسلمين است و باعث افتخار همه انقلابيون. اين گوهر ناب، گرانبهاتر از آن است كه به دستاويزي در دست دشمنان براي حمله به اسلام و نظام تبديل شود!

در خاتمه، اگر خداي نخواسته جسارتي از اين قلم به ساحت هميشه دوست داشتني و قابل احترام شما شده باشد، پيشاپيش عذرم را بپذيريد و بر من خرده مگيريد، چرا كه شما خود اصرار فرموده بوديد نظر كيهان در ذيل جوابيه حضرتعالي مطرح شود.
حسين شريعتمداري

 

تطهیر فتنه‌گران اشتباه بزرگی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وقتی فتنه‌گران توبه نکرده‌اند چطور می‌شود آنان را تطهیر کرد گفت: تا وقتی که سران فتنه از کرده‌های خود توبه نکنند امکان اینکه به آغوش ملت بازگردند وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: تطهیر فتنه‌گران اشتباه بزرگی است

به گزارش حلوان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ‌در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز برگزار شد اظهار کرد: دهه فجر در حقیقت دهه پاسداری از یاد، نام و خاطره امام (ره)، شهدای انقلاب و نمایش عزت و اقتدار مسلمین است که نه تنها سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران را دگرگون کرد بلکه در تحولات مختلف و معادلات جهانی و بین‌المللی نیز تاثیرگذاری بسیار داشت.

انقلاب اسلامی ایران خلاقیت‌ها را شکوفا کرد

وی با بیان اینکه انقلاب ایران قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر نیست، تصریح کرد: ریشه به دست آوردن استقلال به برکت آموزه‌های دینی بود و استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی با عنایت و به برکت آموزه‌های دینی به دست آمده است.

مجتهدشبستری اظهار کرد: به برکت انقلاب خلاقیت‌ها شکوفا شد و پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به دست آمده و این جای انکار نیست، الان که آقابالاسر نداریم این نعمت بزرگی است.

امام جمعه تبریز، تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی را یکی از وظایف و رسالت‌های مهم دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادها دانست و افزود: بدون تردید با اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق این دستاوردها می‌توان نسل جدید و جوان را نسبت به انقلاب اسلامی علاقمندتر کرد.

دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال دلسرد کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در این راستا با اعمال فشارها، تحریم‌ها و تهاجم گسترده فرهنگی به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود هستند.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در برابر نقص‌های موجود پیشرفت‌ها قابل توجه و تکامل خیلی عظیم بوده است البته ایده‌آل نیست چرا که در سایه اسلام بیش از این باید پیشرفت کنیم اما باید تلاش مضاعف کرد تا حرف اول را در دنیا برای توسعه و پیشرفت بزنیم.

*یک عده به دنبال تطهیر کردن فتنه‌گران هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند کشور را به قبل از انقلاب برگردانند، اظهار کرد: فتنه 88 در حقیقت در صدد برگرداندن کشور به قبل از انقلاب بود تا کشور را به بیگانگان تقدیم کنند، این افراد همان‌هایی هستند که با کمک بیگانگان، آمریکا و رژیم صهیونیستی فتنه سال 88 را به وجود آوردند.

مجتهدشبستری گفت: یک عده در حال حاضر به طور آگاهانه و ناآگاهانه می‌خواهند فتنه‌گران 88 را تطهیر کنند و اگر این امر عالمانه یا غیرعالمانه هم صورت می‌گیرد، اشتباه بزرگی است.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش مهمی داشتند، افزود: با وجود این نقش مهم دشمنان اما برخی در حال حاضر به طور آگاهانه و یا ناآگاهانه می‌خواهند سران فتنه 88 که کشور را به سمت آشوب و بلوا هدایت کردند، پاک و بی‌گناه جلوه دهند، در حالیکه اگر امثال میرحسین موسوی فتنه‌گر نبودند پس چه کسانی کشور را با فتنه‌گری‌های خود به بحران کشاندند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بی‌گناه جلوه‌ دادن سران فتنه از سوی برخی افراد مؤمن و متدین مطرح می‌شود، جای تعجب دارد، گفت: می‌خواهند بگویند سران فتنه، فتنه‌زده بوده و فتنه‌گر نیستند.

فتنه‌گران توبه نکنند، امکان بازگشت به آغوش ملت نیست

مجتهدشبستری ادامه داد: وقتی فتنه‌گران توبه نکرده‌اند، چطور می‌شود آنان را تطهیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمانی که سران فتنه از کرده‌ها، رفتار و اعمال خود توبه نکنند، امکان اینکه به آغوش ملت بازگردند وجود ندارد و افرادی هم که تطهیر آنها را مطرح می‌کنند باید بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند.

وی، مطرح کردن انتخابات آزاد برای انتخابات ریاست جمهوری 92 از سوی برخی افراد داخلی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مگر در 33 سال گذشته انتخابات ایران آزاد نبوده که امروز این افراد این مسئله را مطرح می‌کنند.

مجتهدشبستری گفت: مطرح کردن انتخابات آزاد آگاهانه یا ناآگاهانه از سوی این افراد نتیجه‌ای جز ریختن آب به آسیاب دشمن ندارد و این افراد در صدد هستند تا صبغه اسلامی را از ایران بگیرند.

برخی می‌خواهند صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسایل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه در سایه فناوری، علم، تلاش و کوشش فراهم شده و با دامن زدن به مسائل غیراخلاقی و غیراسلامی همچنین ترویج بی‌حجابی و بدحجابی برای ارتقای جایگاه اقتصادی کشورها فراهم نمی‌شود، برخی می‌خواهند صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسائل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند.

اگر فرهنگ اسلامی در جامعه تضعیف شود به سرنوشت اسپانیا دچار می‌شویم

وی با تاکید بر اینکه اصالت با فرهنگ است، تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی در جامعه تضعیف شود به سرنوشت اسپانیا دچار می‌شویم.

مجتهدشبستری افزود: در بحث فرهنگی هر چقدر سرمایه‌گذاری شود به جاست، نمی‌گوییم در این کشور به ورزش اهمیت ندهید اما یک جوری نباشد که بودجه‌های فرهنگی را هر روز کم کرده و به جاهای دیگر اضافه کنیم.


بنیاد باران محلی از اعراب ندارد

 

مرصاد نیوز نوشت(http://mersadnews.ir/index.php?newsid=7137):

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: جرم آلودگی سران فتنه به اندازه ایست که با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند چه برسد به اظهارات بعضی از آقایانی که بخواهند در پی تطهیر آنها با چند مصاحبه و مطلب باشند.
حجت الاسلام طائب ادامه داد: گرچه واژه برخی از آقایان هم در این مورد مصداقی ندارد، چون تنها کسی که به نوعی سخنانش بوی رفع جرم از سران فتنه را می داد آقای عسگراولادی بود که گفته های ایشان حتی اگر اراده و اجازه تطهیر هم داشته باشند به جهات مختلف تطهیری برای سران فتنه به ارمغان نمی آورد، به این دلیل که ایشان اولا به شکل ریز در جریان اقدامات سران فتنه نبوده اند و اصلا اطلاعی از تشکیلات آنها به شکل دقیق نداشته اند.
وی ادامه داد: همچنین ایشان حضورشان در کف خیابان و میان قاطبه جوانان به گونه ای نبوده است که از نزدیک ریزشهای جوانان پاک کشور را که با مواضع غلط و تعمدی سران فتنه برای ماهها به بی راهه کشیده شدند را ببینند و البته شاید حضور همین جوان ها و شعارهایشان علیه فتنه گران در نهم دی ماه را هم به خوبی لمس نکرده اند.
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: بنابر این اگر ایشان در سازمان فتنه حضور داشتند و از مجموعه اقدامات آنها مطلع بودند باز هم می شد اظهارات ایشان را در تطهیر دشمنان ملت موثر دانست اما به دلیل همین عدم حضور تطهیر ایشان خیلی مبنا ندارد.
حجت الاسلام طائب با اشاره به تداوم عدم مرزبندی سران فتنه با دشمن تصریح کرد: غیر از آقای عسگراولادی بنده کس دیگری را ندیدم که خیلی به دنبال جرم زدایی از سران فتنه باشد چون اصولا خود آنها هم به دنبال تطهیر خود نیستند و با اطلاع از عمق فاصله ای که با مردم گرفته اند و آسیب هایی که به نظام اسلامی زده اند راهی برای بازگشت خود نمی بینند.
عبارت انتخابات آزاد برای خود فتنه گران هم مضحک شده است
طائب اظهار داشت: شعار انتخابات آزاد موضوعی است که بنیاد آن متعلق به عناصر داخلی فتنه نیست اصولا سران فتنه در انتخابات 88 هم خود را سمعا و طاعتا به برنامه های تدوین شده در خارج از کشور سپرده  و مستقل نبودند.
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: انتخابات آزاد که برای اولین بار توسط ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع و ملعون و با دیکته سازمان سیا مطرح شد، در داخل توسط پس مانده های فتنه 88 تکرار می شود. این ها همان کسانی هستند که سال 88 از بیرون خط می گرفتند و تبدیل شده بودند به پادوهای آنها.

وی افزود: جالب اینجاست که عبارات به اصطلاح رمز فتنه مثل انتخابات آزاد که سر منشع آن سازمانهای جاسوسی آمریکا و انگلیس است به حدی پوچ و نخ نما است که احدی از مردم آن را تکرار نمی کند و مورد استقبال احدی قرار نمی گیرد مگر ورشکسته های سیاسی فتنه 88 که اخیرا شنیدم در اردوگاه خود آنها زمزمه هایی به وجود آمده که می گویند بسیاری از انتخابات ها در جمهوری اسلامی را خود ما برگزار کردیم و شعار انتخابات آزاد را به همین دلیل کسی از ما نمی پذیرد، این یعنی حرفهایی که انتظار دارند مردم آن را بپذیرند به نظر خودشان هم مضحک است.همچنین هیچ یک از آنها نمی توانند ادعا کنند که مدل برگزاری انتخابات در دوره اصلاحات با دوره های دیگر متفاوت بوده است. سیستم و نظارت همان است که بود.

حنای بی رنگ اصلاحات

طائب گفت: دروغ بزرگ تقلب در انتخابات باعث شد که عده ای از مردم به خاطر جایگاهی که بعضی از سران فتنه به واسطه نظام و جمهوری اسلامی داشتند در ابتدا شک کرده و بعد به روشدن دست فتنه از انها جدا شوند و خواستار محاکمه آنها باشند، ورشکستگان سیاسی بعد از فتنه 88 با خیال باطل اینکه هنوز حرف آنها خریدار دارد کلمه انتخابات آزاد را تکرار می کنند در حالی که حنای آنها برای ملت ایران رنگی ندارد. گرچه سخنرانی مقام معظم رهبری نیز کل ماجرا را خاتمه داد.

بعضی از آقایانی که آتش بیار معرکه بدند تا خرخره به نظام بدهکارند

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی بر اوضاع جریان اصلاحات در انتخابات 92 گفت: اصلاح طلبان به همان شکلی که در انتخابات مجلس عمل کردند با انتخابات ریاست جمهوری نیز رفتار خواهند کرد. آنها متوجه شدند اگر بخواهند بر خلاف حرکت ملت پای صندوق های رای حاضر نشوند به طور کلی از شاکله جمهوری اسلامی و از دیدگاه مردم حذف می شوند.آنها شعار می دهند و می خواهند با بالا بردن مطالباتشان نظام را به خود بدهکار نشان دهند در حالی که تمام وجودشان بدهکار نظام است، این آقایان هرچه می خواستند از قبل جمهوری اسلامی گرفتند چه در زندگی های شخصی و چه در زندگی های اجتماعی و سیاسی اما به هر ترتیب این جزو شاکله آنها شده که با زبان طلبکاری حرف بزنند و می خواهند در نهایت یک راهی را برای توجیه شکست در انتخابات ها به روی خود باز بگذارند. البته شان اندازه اصلاحات به حدی رسیده که دیگر حضور یا عدم حضور آنها در انتخابات چندان ارزش بحث ندارد.

بنیاد باران در کشور محلی از اعراب ندارد 

 وی در باره شروع به کار و عضو گیری بنیاد باران در بعضی از استانهای کشور گفت: آنها کار خودشان را می کنند و شبیه دستگاهی که روشن است و ورودی ندارد فقط بی فایده کار می کند و خرو جی هم نخواهد داشت، ضمن اینکه آنها مثل همین دستگاه اراده ای از خود ندارند و کلید روشن آنها را که زده اند بدون توجه به محصول کار می کنند، آنها در آزادی که جمهوری اسلامی فراهم کرده کار می کنند اما آنقدر در نظر مردم بی ثبات و بدون جایگاه هستند که خیلی فعالیت های آنها محلی از اعراب ندارد.

وحدت اصولگرایان قطعا حاصل می شود 

 وی همچنین در خصوص حرکت اصولگرایان به سمت وحدت گفت: قطعا یک وحدت اساسی و تاثیرگذار در این جبهه شکل خواهد گرفت.

سران فتنه تطهیر‌شدنی نیستند و این سخن بسیاری از اعضای جامعه مدرسین است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تطهیر سران فتنه جنایت است و این سخن بسیاری از اعضای جامعه مدرسین است.

خبرگزاری فارس: سران فتنه تطهیر‌شدنی نیستند و این سخن بسیاری از اعضای جامعه مدرسین است

به گزارش حلوان نیوز آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه «جامعه مدرسین در جلسه اخیر خود تطهیر سران فتنه ‌را محکوم کرد» افزود: آقایان دیگری و من به‌ عنوان چهارمین فرد از جامعه مدرسین درباره این موضوع صحبت کردیم.

ممدوحی تصریح کرد: این موضوع حرف من نیست، بلکه این موضوع در جامعه مدرسین طرح شد و البته ممکن است اشاره به اسم خاصی نکرده باشند.

وی بیان داشت: اگر به خطبه‌های آقای سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران توجه کرده باشید به این نکته اشاره شده که تطهیر سران فتنه از جمله بزرگ‌ترین جنایات است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ‌با بیان اینکه خیلی از اعضای جامعه مدرسین مبنایشان این است و درباره این موضوع صحبت کرده‌اند، تاکید کرد: ممکن است که به اسم خاصی اشاره نکرده باشند.

وی با بیان اینکه رد این موضوع نظر شخصی است، خاطرنشان کرد: این نظر فقط نظر من نیست و نظر و سخن بسیاری از اعضای جامعه مدرسین است.


پایگاه خبری تحلیلی حلوان نیوز آغاز به‌کار کرد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در سایه عنایات خداوند متعال و در سال‌روز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، پایگاه خبری تحلیلی حلوان نیوز آغاز به‌کار کرد.

آدرس: http://www.halavannews.ir